Roll-up-Stand

آشنایی با انواع ملزومات و تجهیزات نمایشگاهی

اگر به دنبال اجاره ملزومات نمایشگاهی هستید و یا اینکه شما در تجارت فروش تجهیزات نمایشگاهی حضور دارید، در مرحله‌ی اول باید با تمام تجهیزات و کاربرد هر یک از آن‌ها را به طور کامل آشنا شوید تا در هدف خود موفق باشید. این مقاله در ادامه شما را با اصلی‌ترین تجهیزات نمایشگاهی آشنا می کند.

انواع استند:

۱- پاپ آپ

پاپ آپ (Pop up) یکی از مهم‌ترین و کاربردی ترین تجهیزات نمایشگاهی است. اگر قصد دارید که بین سایر عرضه کنندگان بیشتر به چشم بیایید، این وسیله به شما کمک شایانی می کند. از آنجایی که پاپ آپ دارای صفحه نمایش گرافیکی بسیار بزرگ که قابلیت نصب پروژکتور را دارد، نظر افراد را خود به خود جلب می کند. البته این را فراموش نکنید این بزرگی زمانی بیشتر به شما کمک می کند که آن را به وسیله‌ی یک آیتم تبلیغاتی مناسب به نمایش بگذارید.

۲- رول آپ

یکی از ارزان‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین لوازم است. این سازه‌ی ساده متشکل از یک پایه‌ی آلومینیومی و یک ستون برای نگه داشتن بنر تبلیغاتی شما است. در اجاره رول آپ ها با توجه به نیاز شما در اندازه های مختلف تهیه می‌شوند و در کل آن‌ها را به دو دسته‌ی کلی رول آپ ثابت و گردان تقسیم بندی می‌کنند که حالت گردون معمولاً برای شرکت‌های چند محصوله می‌باشد.

از سایر استند هایی که باید به آن‌ها اشاره کرد می توان از سه پایه بوم استند، کاتالوگ استند، استند های رو میزی و… نام برد.

لایت باکس:

این وسیله را لایت باکس می نامند. زیرا نورپردازی از پشت تصویر انجام می‌شود. البته شایان ذکر است که بگوییم که در نوع بدون نور هم این سازه تولید دارد. اگر شما به دنبال تجارت فروش تجهیزات نمایشگاهی هستید این نکته را فراموش نکنید که این وسیله علاوه بر نمایشگاه، داخل مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، سوپر مارکت‌ها و… نیز کاربرد دارد و شما می توانید تجارت خود را در این بخش به تمام آیتم های فوق الذکر گسترش دهید.

از انواع آن می توان به کریستالی، آوت دور (برای محیط های باز کاربرد دارد) و آلومینیومی اشاره کرد. طراحی این سازه می تواند با توجه به مکان و خواست مشتری به صورت ایستاده، آویز و گردان باشد.

کانتر:

یکی از اصلی ترین آیتم ها که شما در اجاره ملزومات نمایشگاهی که باید آن را در نظر گرفت میز کانتر یا پیشخوان است. این سازه در ابعاد و اشکال مختلف با توجه به شکل و اندازه‌ی غرفه‌ها تولید می شود. این سازه قابل حمل با دست است، به همین دلیل آن را پرتابل می گویند. از انواع میز پیشخوان می توان به کانتر های ریلی، مگنتی، تاجدار و MDF اشاره کرد.

اسپیس فریم و پانل نمایشگاهی:

می توان گفت اولین و مهم‌ترین تجهیزات نمایشگاهی برای شما چه به عنوان اجاره کننده‌ی ملزومات نمایشگاهی و چه به عنوان شرکتی که در کار فروش تجهیزات نمایشگاهی هستید، می باشد. این سازه که در کناره یکدیگر به صورت متحد و منظم قرار می گیرند در عین زیبا سازی غرفه باعث استحکام آن نیز می شوند. این سازه دارای استحکام زیادی هست به طوری که شما در نمایشگاه‌های رو باز می‌توانید برای آن‌ها سقف قرار دهید. از دیگر امکانات آن می‌توان به این اشاره کرد که تمام نیازهای برقی و حرارتی مورد نیاز را پوشش می دهد.

میز و صندلی:

شما با توجه به فضای مورد نظر غرفه و با توجه به خدمات باید میز و صندلی اجاره کنید. اول باید شما صندلی‌های مناسبی را برای کارکنان داخل غرفه در نظر بگیرید. به طوری که افراد زمان نشستن بتوانند به کار و فعالیت خود به خصوص در پشت کانتر ادامه دهند و هم‌چنین باید به آن خدماتی که در غرفه می خواهید ارائه دهید توجه کنید. گاه بازدیدکنندگان فقط از خارج باید از غرفه‌ی شما دیدن کنند، گاهی هم نیاز است که آن‌ها به داخل غرفه بیایند و از شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. پس نیاز است که میز و صندلی مناسبی برای آن‌ها در نظر داشته باشید.

از انواع میز و صندلی‌ها که جزئی از تجهیزات نمایشگاهی هستند می توان به میز عسلی، مبلمان نیم و تمام ست، میز های شیشه ای، صندلی جک دار، صندلی کنفرانس و… اشاره کرد.

تلویزیون:

یکی از مجذوب کننده‌ترین تجهیزات تلویزیون است. به این دلیل که این وسیله در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به بازدیدکنندگان در خصوص تجارت شما قرار می دهد و آمار نشان می دهد که تأثیر بسزایی نسبت به تراکت، پوستر و سایر تبلیغات سنتی دارد. البته استفاده از تلویزیون بستگی به این دارد که شما بخواهید چقدر بابت غرفه‌ی خود هزینه صرف کنید. شایان ذکر است که بگوییم این وسیله در ابعاد مختلف ارائه می‌شود و شما با توجه به اندازه‌ی غرفه و هزینه‌ی خود می‌توانید انتخاب‌های متعددی داشته باشید.

نکته قابل توجه:

در انتها باید این را به شما گوشزد کنیم که یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای یک غرفه‌دار وجود دارد این است که اجاره ملزومات نمایشگاهی بهتر است یا خرید آن‌ها؟

توصیه‌ی ما به شما این است که اگر این سؤال ذهن شما را هم درگیر کرده است به این نکات توجه کنید:

ـ آیا این اولین تجربه‌ی شما است؟

ـ آیا شما قصد دارید فقط در یک نمایشگاه شرکت کنید؟

ـ آیا همزمان قصد شرکت در چند نمایشگاه را دارید؟

ـ آیا امکان تغییر برند و خدمات شما در سال‌های بعد وجود دارد؟

ـ آیا ممکن است شما تجارت خود را گسترش دهید؟

ـ بودجه شما چقدر است؟

ـ و…

اگر این تجربه‌ی اول شماست و نمی دانید که قصد شرکت در سایر زمان و مکان‌های دیگر را دارید، اگر قصد شرکت همزمان در چند نمایشگاه را دارید و یا اینکه بودجه‌ی شما محدود است؛ پیشنهاد ما به شما اجاره ملزومات نمایشگاهی است. ولی اگر شما سالانه چندین نمایشگاه شرکت می‌کنید و اینکه می دانید این برنامه را برای چندین سال آینده هم دارید و احتمال تغییر برند و گسترش تجارت شما کم است؛ پیشنهاد ما به شما مراجعه به یکی از مراکز فروش تجهیزات نمایشگاهی است. زیرا این مسئله از نظر هزینه و زمان، کمک شایانی به شما می کند.

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *