Booth-equipment

تجهیزات غرفه‌سازی در نمایشگاه تجاری چه اهمیتی دارد؟

تاکنون مقالاتی تحت عناوین : پنج دلیل اصلی اجاره تجهیزات نمایشگاهی ، چگونه بازدیدکنندگان را به غرفه نمایشگاهی جذب کنیم؟ ،  نکات مهم برای جذب بازديدكنندگان به غرفه نمایشگاهی و  مهمترین نکات در اثربخشی غرفه های نمایشگاهی منتشر شده است. در ادامه اهمیت تجهیزات غرفه نمایشگاهی در برپایی غرفه نمایشگاهی را باهم بررسی می نمائیم. با اجاره یاب همراه باشید.

هر برندی برای بهتر دیده شدن و برقراری ارتباط با مخاطبان خود نیازمند حضور در نمایشگاه‌های تجاری می‌باشد. حضور موفق در نمایشگاه امکان فروش خدمات و محصولات برندهای تجاری را فراهم می‌کند و در جذب مشتریان احتمالی نیز تاثیرگذار خواهد بود. برپایی غرفه در نمایشگاه مستلزم فراهم کردن تجهیزات نمایشگاهی گوناگونی چون مبلمان، میز و صندلی، ویترین و استند، ویدئو پروژکتور، تلویزیون ال ای دی و غیره می‌باشد. علاوه بر این تجهیزات نمایشگاهی هر برندی موظف به فراهم آوردن تجهیزات غرفه‌سازی مورد نیاز خود از جمله کف‌سازی، راه بند تشریفات، پانل، کانتر، شلف، جاکاتالوگ، وسایل سرمایشی و گرمایشی، یخچال و غیره می‌باشد. تامین لوازم غرفه علاوه بر فراهم آوردن امکانات رفاهی منجر به تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان می‌گردد.

نمایشگاه تجاری فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با مشریان احتمالی در کنار مشتریان سابق محسوب می‌شود. از همین رو برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبین و جذب مشتریان احتمالی باید تجهیزات غرفه‌سازی و لوازم غرفه به درستی انتخاب شوند تا در نگاه اول تاثیر عمیقی روی بازدیدکنندگان بگذارند. از همین رو انتخاب تجهیزات نمایشگاهی و لوازم غرفه بسیار با اهمیت بوده و اولین گام مهم در برپایی هر نمایشگاه تجاری محسوب می‌شوند.

چند نکته در خصوص مورد توجه قرار گرفتن غرفه‌ در نمایشگاه تجاری

علاوه بر تامین تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز و فراهم آوردن لوازم غرفه اقدامات دیگری نیز می‌بایست در فرایند غرفه‌سازی نمایشگاهی مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به برخی اشاره شده است.

  • محصولات و خدمات خود را به صورت نمونه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید: چنانچه قصد حضور در نمایشگاه تجاری را دارید باید بدانید که می‌توانید از حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه تجاری به عنوان فراخوان فروش استفاده نمایید. چنانچه این افراد بازار هدف شما باشند، وقت آن است که ارزش خود را بدان‌ها نشان دهید. چنانچه محصول و خدماتی را به نمایش در آوردید، می‌بایست ارزش حقیقی آن را نشان دهید. به عبارتی می‌توانید از این شیوه به عبارتی توزیع نمونه محصولات برندها به عنوان یک رویکرد شبه تیبلغاتی استفاده کرد.
  • استفاده از فناوری‌ها: می‌توان از فناوری‌های مدرن در محیط نمایشگاه تجاری استفاده کرد تا به غرفه‌دارن موقعیت بهتری اعطا نمود. اخیراً تابلوهای دیجیتال و صفحه نمایش‌های لمسی تعاملی به گونه‌ای فزاینده در غرفه‌های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایند. عناصری این چنینی می‌تواند نشان‌دهنده فرایندها، آموزش دهنده مشتریان، نمایانگر گواهی مشتریان پیشین و سایر عملکردهایی باشد و می‌تواند تمایز بین غرفه داران را نشان دهد. بازاریابی مجاورتی یکی دیگر از این فناوری ها است که هنگام نزدیک شدن بازدیدکنندگان به غرفه‌ای پیام‌های حاوی پیشنهادات خاص و سایر پیام‌های مرتبط با بازدید غرفه مورد نظر به موبایل آنها ارسال می‌گردد.
  • فعال بودن در رسانه‌های اجتماعی: هر چند که نمایشگاه تجاری یک رویداد شخصی محسوب می‌شود اما بدین معنی نیست نمی‌توان از رسانه‌های اجتماعی در تاثیرگذاری کلی نمایشگاه تجاری استفاده نمود. مشارکت فعالانه در رسانه‌های اجتماعی منجر به برقراری ارتباط با حاضرین در نمایشگاه و همچنین افرادی که موفق به حضور در نمایشگاه نشده‌اند، می‌گردد. استفاده از هشتگ‌های مرتبط با نمایشگاه تجاری به حاضرین اطلاع می‌دهد که شما در نمایشگاه حضور دارید و آنها می‌توانند پست‌های شما را بیابند. به علاوه افرادی که در نمایشگاه حضور ندارند می‌توانند به صورت نیابتی و با استفاده از پست‌های شما حضور داشته باشند.
  • توسعه زنجیره تامین: حضور در نمایشگا‌ه‌های تجاری نه تنها منجر به رویارویی شما با رقبایتان می‌شود بلکه در این نمایشگا‌ه‌ها می توانید خریداران آتی خود را مشاهده کرده و زنجیره تامین خود را گسترش داده و در نتیجه برند خود را تقویت ببخشید.
  • برندسازی: نمایشگاه تجاری محلی است که شما و رقبای برندتان هردو برای جذب طیف گسترده‌‌ای از مخاطبان می‌جنگید. این کار بواسطه استقرار شما به عنوان رهبر صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید منجر به تقویت برند شما می‌گردد.
  • سایر اقداماتی که می‌توان برای برجسته سازی غرفه نمایشگاهی انجام داد چاپ تصاویر با کیفیت، نمایش اطلاعات کافی، ایجاد فضای تعاملی برای کارکنان، در نظر گرفتن امکانات حمل و نقل و پذیرایی و غیره می‌باشد.

بنابراین می‌توان گفت فراهم آوردن تجهیزات غرفه‌سازی همگام با اقداماتی در خصوص تامین تجهیزات نمایشگاهی و لوازم غرفه در شناساندن برند تجاری به مردم و در نهایت جذب مخاطبین و مشتریان احتمالی بیشتر تاثیر شایانی دارد.

به علاوه حضور در نمایشگاه‌های تجاری به شرکت‌های تازه تاسیس در جذب مخاطب کمک شایانی می‌نماید. از همین رو اکثر شرکت‌های تازه تاسیس در صدد حضور در نمایشگاه‌های تجاری جهت نمایش محصولات و خدمات خود هستند. بنابراین اهمیت تهیه تجهیزات غرفه‌سازی مورد نیاز در برپایی غرفه‌های نمایشگاهی بر هیچ کس پوشیده نیست.

⇐ به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید(لطفاً ♥♥)

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *