%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-4-2

مهمترین نکات در اثربخشی غرفه های نمایشگاهی

در این نوشته طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی را به چالش خواهیم کشید و در رابطه با آنها توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود، که به شما کمک می‌کنند در روز پایانی نمایشگاه خود را موفق و اهداف خود را تحقق یافته ببینید و با بهره‌گیری از اصول غرفه سازی و پیشی گرفتن از رقبای حاضر در نمایشگاه، برند خود را توسعه دهید.

حضور در نمایشگا‌‌ها با مضامین و عناوین متفاوت تجربه ‌ایست که اکثر افراد در طول زندگی تجاری خود با آن رو به‌رو شده‌اند و در آن شرکت نموده‌اند. نمایشگاه‌ها مجموعه‌ای از غرفه‌ها می‌باشد، که هر غرفه با دنبال کردن هدف خاصی و برای انجام تجارت بخصوصی پا به نمایشگاه نهاده و قصد توسعه و گسترش سهم بازار برای محصول و خدمات خود دارد. حال در پایان نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی هستند که نتوانسته‌اند در سطح انتظارات ظاهر شوند و سود آفرین باشند. اما دسته‌ی دیگری از غرفه‌ها و غرفه دارن هم وجود دارند که تمامی اهداف مورد نظر خود را تا حد قابل توجهی محقق نموده و برای شرکت و یا کمپانی مرجع سودآور بوده‌اند.

مهمترین نکات برای تبدیل غرفه نمایشگاهی به یک تجارت موفق

غرفه خود را منحصر به فرد بسازید
طراحی غرفه و فرم ظاهری آن می‌تواند توجه بازدیدکنندگان را تا حد بالایی در نگاه اول به خود جلب نماید. پس نتیجه می‌گریم که اولین و مهم‌ترین گام برای ساخت غرفه، طراحی آن است. شکل ظاهری غرفه، چیدمان و فرم دکوراسیون آن، به عبارتی چهره‌‌ی بیزنس شما خواهد بود و افراد و مخاطبان با دیدن ظاهر غرفه شما ممکن است مجذوب طراحی منحصر به فرد غرفه شوند و یا بی‌تفاوت از کنار شما عبور کند. این موضوع تنها به تبهر شما در غرفه‌آرایی و طراحی منحصربه‌فرد غرفه بستگی خواهد داشت.

برای رقابت با برندهای معتبر آماده باشید.
غرفه‌ سازی نمایشگاهی و صرف هزینه و وقت در این زمینه‌ را می‌توان یک سرمایه‌گذاری جالب خطاب کرد. اولین هزینه‌ی شما می‌بایست بر روی طراحی و پاسخگویی به ارباب رجویان، باشد. عامل مهم دیگر برای طراحی منحصربه‌فرد غرفه، نحوه نمایش و روش تبلیغات برای محصول و خدمات شما خواهد بود.. استفاده از روش‌های نوین تبلیغات و معرفی محصول مورد نظر می‌تواند جالب توجه باشد. برای مثال یکی از این روش‌های موثر و نوین برای امر Promote و تبلیغات “give away” و یا اهداء جوایز و یا هدایا‌ی از محصولات خود به بازدیدکنندگان، برگزاری جشنواره‌ها و قرعه‌کشی از میان خریداران و اهداء کارت تخفیف برای مدت مشخص، ایجاد مسابقات و انتخاب شرکت‌کنندگان و برندگان از میان بازدیدکنندگان را می‌توان از تکنیک‌های تبلیغاتی نوین دانست. توجه داشته باشید هرچه کیفیت و ارزش جوایزی که در نظر گرفته‌اید بهتر و چشم‌گیر‌تر باشد، توجه مخاطبان بیشتری را به غرفه‌ی خود جلب می‌نمایید. همانطور که گفتیم غرفه‌آرایی و غرفه‌سازی در نمایشگاه‌ها یک سرمایه‌گذاری خواهد بود، چون علاوه بر توسعه برندتان، شما می‌توانید با عقد یک قرارداد در طول نمایشگاه، هزینه‌های خود را جبران نمایید، بنابراین در این سرمایه‌گذاری از صرف وقت و هزینه دریغ نکنید.

 اجاره تجهیزات نمایشگاهی-- اجاره یاب

برای تمامی محصولات موجود در غرفه نمونه‌ای در دسترس مراجعه کنندگان داشته ‌باشید
اگر شما تصمیم بر حضور موفق در نمایشگاه تجاری را داشته باشید، طبیعتا می‌بایست با کیفیت‌ترین محصولات لازم را برای عرضه و معرفی در اختیار داشته باشید. در صورتی که کالای شما از نظر استاندارد‌های بازار دارای کیفیت مناسب باشد، شما می‌توانید نمایشگاه‌ را با موفقیت به پایان برسانید. در این صورت ضروریست که برای تمامی محصولات خود “Sample” و نمونه‌های تست و آزمایشی آماده نمایید و در اختیار مراجعه کنندگان بگذارید. این امر به مراجعه کننده و بازدیدکننده حس صمیمیت و اعتماد را القا می‌نماید و از لحاظ روانی کمک می‌کند تا نظر مراجعه کننده به شما و برندتان جلب شود.

در غرفه‌ی خود از تکنولوژی استفاده نمایید
انواع بسیاری از تکنولوژی‌ها را می‌توان در فضای غرفه استفاده نمود. تکنولوژی‌هایی مانند استفاده از نمایشگرها، تلوزیون‌های شهری با ابعاد کوچک‌تر و ویدئو پروژکتور‌‌ها برای نمایش تبلیغات و معرفی کالا و خدماتی که مجموعه ارائه خواهد داد. با استفاده از تعدادی رایانه‌ و ذخیره پیام‌های تبلیغات خدمات مجموعه در آن، می‌توانید این رایانه‌ها را در اختیار کاربران بگذارید تا خود در رابطه با شما و محصولاتتان مطالعه نمایند و یا هر ایده خلاقانه‌ی دیگری که استفاده از تکنولوژی را به همراه داشته باشد و موجب منحصر به فرد جلوه دادن غرفه شما شود.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید
برخی بر این باورند که فعالیت و به اشتراک گذاشتن موارد و وقایع در حال اتفاق در غرفه نمایشگاه امری بیهوده است و نمی‌تواند به پیشرفت و ارتقاع سطح بیزنس کمکی کند. اما این افراد با عدم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و انتشار اخبار همزمان در این شبکه‌ها و وبسایت‌ها، قشر دیگری از مخاطبان خود که به دلایل مختلفی موفق به شرکت در نمایشگاه نشدند را از دست می‌دهند. در واقع انتشار اخبار و مشخصات غرفه و تصاویری از محیط نمایشگاه و غرفه‌سازی خود می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محسوب شده و افرادی که قصد شرکت در نمایشگاه را داند، قبل از ورود به محیط نمایشگاه، شما، خدمات و محصولاتتان را می‌شناسند و می‌دانند که اگر محصولات و یا خدمات شما مورد نیازشان قرار گیرد می‌توانند شما را درکدام غرفه بیابند.

امیدواریم توصیه‌ها و توضیحات تیم “اجاره یاب”  مورد استفاده قرار گیرد و شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا بتوانند با در نظر گرفتن این توضیحات به بهترین شکل غرفه‌ی خود را بر پایه اصول صحیح طراحی نمایند و سطح طراحی غرفه‌های نمایشگاهی خود را ارتقاع بخشند.

⇐ به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید(لطفاً ♥♥)

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *