21

نکاتی که باید قبل از برگزاری نمایشگاه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی بدانیم

در این مقاله نکاتی را می‌گوییم که پیش از برگزاری نمایشگاه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی ، می‌تواند کمک‌تان کند. با اجاره یاب همراه باشید.

هدر کردن پول و زمان در نمایشگاه کار راحتی است. اگر راه را اشتباه بروید، مقدار زیادی از هزینه‌ها را تحمل می‌کنید و در آخر، هیچ عایدی‌ نصیب‌تان نمی‌شود. ممکن است اجاره‌ تجهیزات نمایشگاهی را با چشم باز انجام ندهید. برای مثال، اجاره ویدئو پروژکتور ی گران قیمت را انجام میدهید، ولی ببینید که فضای‌تان کوچک است و نیاز به آن رزولوشن نبوده است. ولی تمام این هزینه‌ها جلوی زمانی که برای برگزاری نمایشگاه صرف می‌کنید چیزی نیست. شاید برای حضور در نمایشگاه چند روز بیشتر زمان نیاز نباشد، ولی زمان‌های دیگری هم برای نمایشگاه صرف می‌شود. برای مثال، زمانی که برای تدوین استراتژی حضور در نمایشگاه صرف می‌کنید، می‌تواند به چندماه برسد. مدت زیادی را باید صرف این کنید که چه کسی می‌خواهد کارت ویزیت‌ها را طراحی کند و کجا چاپ‌شان کند. ریز به ریز تمام موارد، زمان و هزینه است. اگر نتیجه‌ی خوبی نگیرید، همه‌ی این‌ها به هدر رفته‌است.

سه تا شش ماه قبل از برگزاری نمایشگاه

برای خودتان هدف تعیین کنید.
باز هم می‌گوییم؛ هدف مهمترین نیاز است. هدف، در ریزترین چیزها هم تاثیر دارد؛ حتی در اجاره‌ی اسپیس و اجاره‌ تجهیزات نمایشگاهی. البته، برگزاری نمایشگاه می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد؛ ولی بهتر است هدف‌تان یکی از این‌ها باشد. این که چقدر به هدف‌تان نزدیک شده‌اید، می‌تواند میزان «موفقیت» نمایشگاه را نشان دهد. هدف شما، می‌تواند مواردی مثل این‌ها باشد:

-فروش محصولی خاص در غرفه‌ی نمایشگاه
-ارتباط گرفتن با حداقل ۱۰ مدیر ارشد واحدهای تولیدی
-پیدا کردن سه سرمایه‌گذار جدی
-پرسش سه سوال از مشتری‌های بالقوه (اهداف بازاریابی)
-برای ارایه‌تان برنامه‌ی زمانی داشته باشید

شعار تبلیغاتی مناسبی انتخاب کنید
تنها سه ثانبه زمان دارید که افراد را جلوی غرفه‌تان نگه دارید. این سه ثانیه، زمانی است که شعارتان خوانده می‌شود. قرار نیست همه‌چیز را توضیح دهید. هدف این است که افراد جذب غرفه شوند. در این باره از «کپی‌رایترها» (Copy writer) کمک بگیرید.

محل غرفه را انتخاب کنید
غرفه‌ها زود تمام می‌شوند. شاید عجیب به نظر برسد، ولی غرفه‌هایی نزدیک به در ورودی و دستشویی بهترین موقعیت را دارند. همه‌ی افراد، از در ورودی میایند و حداقل یک بار به دستشویی سر می‌زنند؛ پس این غرفه‌ها هم جایگاه مناسبی دارند. در اجاره‌ اسپیس و تجهیزات نمایشگاهی، این نکته به دردتان می‌خورد.

بنرها و بروشورهای تبلیغاتی را طراحی و چاپ کنید
چاپ بروشور و بنر، بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید زمان می‌برد. معمولا در اولین مرحله، بروشورها و بنرها خوب از آب درنمیایند. باید آن‌ها را تغییر داد و دوباره چاپ کرد تا نتیجه‌ی دل‌خواه به دست بیاید. برای این کار، بهتر است با تکنسین‌های چاپ صحبت کنید؛ چرا که فروشنده‌ها (کسانی که در دفاتر چاپ می‌بینید) چیزی راجع به ابزارها نمی‌دانند و نمی‌توانند خواسته‌های شما را به درستی منتقل کنند.

برای غرفه، حداقل سه نفر نیاز است
دو نفر قرار است در غرفه حضور داشته باشند و توضیحات لازم را به افراد بدهند. نمی‌توان یک نفر در نظر گرفت؛ چرا که در زمان صرف غذا و استراحت‌اش، غرفه خالی می‌ماند. یک نفر هم برای جلسات و مذاکرات در غرفه حضور خواهد داشت. دقت کنید که این حداقل تعداد افراد است؛ اگر غرفه‌تان شلوغ باشد، باید افراد بیشتری را در نظر بگیرید.

از چند ماه قبل، تمام ملزومات سفر را فراهم کنید
نمایشگاه‌ها معمولا در شهرهای دیگری برگزار می‌شوند. از چند ماه قبل باید به فکر بلیط هواپیما، هتل، اجاره‌ی ماشین و حمل و نقل تجهیزات نمایشگاهی باشید. حتما می‌دانید که در لحظات آخر، خیلی از تدارکات پیدا نمی‌شوند.

وجه تمایز غرفه‌تان را مشخص کنید
افراد حاضر در نمایشگاه، با انبوهی از غرفه‌ها رو به رو می‌شوند. حتی ممکن است در محیط نمایشگاه گم شوند! لوگو، بنر و شعارهایی هوشمندانه، مواردی هستند که تمام غرفه‌ا دارند. برای افراد مشخص کنید که قرار است چه کاری انجام دهید. متمایز باشید؛ نه منحصر به فرد.

پیراهن‌ها و بقیه‌ی پوشاک را تهیه کنید
پوشاک فروشنده‌های نمایشگاهی باید (تاکید می‌کنیم، باید) سفارشی باشد. برای تهیه‌شان از چند ماه قبل اقدام کنید.

اجاره تجهیزات نمایشگاهی

یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه

دعوت‌نامه‌ی کاغذی حتما مفید خواهد بود
دعوت‌نامه، چیزی است که می‌تواند مهمان‌های غرفه‌تان را متمایز کند. متاسفانه بسیاری از افراد، از آمدن به نمایشگاه هدف خاصی ندارند. اگر هدایای تبلیغاتی نفیسی دارید، می‌توانید به کسانی اهدایشان کنید که دعوت‌نامه همراه داشته باشند. البته، از این نمی‌توان گذشت که کاغذ، هنوز حس خاص خودش را دارد. برای دعوت به مراسم عروسی، هنوز هم کارت دعوت می‌فرستند؛ آن هم با شکل و شمایلی خاص!

دعوت‌نامه‌ی ایمیلی، ممکن است مفید باشد
اسم نمایشگاه، در موضوع ایمیل ذکر می‌شود. پس ممکن است ایمیل را باز کنند و درباره‌تان بخوانند.

جلسه‌ای ترتیب دهید
نمایشگاه، فرصتی نادر است که در آن با افراد زیر رو در رو می‌شوید:

-خبرنگاران، دبیران و سردبیران مجلات؛ افرادی که می‌توانند شهرت شما را زیاد کنند
-بلاگرها؛ نویسنده‌هایی که مردم بیشترین اعتماد را به آن‌ها دارند
-مشتری‌های بالقوه؛ افرادی که در حال حاضر محصول‌تان را آزمایشی استفاده می‌کنند
-فروشنده‌ها؛ کسانی که تولید را به پول نقد تبدیل می‌کنند
-رقبای‌تان؛ افرادی که نقاط قوت‌شان می‌تواند به شما چیزهای جدیدی بیاموزد
-شرکای بالقوه؛ افرادی که می‌توانند کسب و کارتان را گسترش دهند

جعبه‌ی جادو را آماده کنید!
چنین جعبه‌ای می‌تواند بسیار حیاتی باشد! جعبه‌ای شامل:

-خودکار (به رنگ‌های مختلف)
-ماژیک‌های مخصوص
-جاچسبی
-چسب کاغذی
-سیم سیار
-سه‌راهی برق
-کاغذهای استیکر (کاغذهایی که باریکه‌ای چسب روی خودشان دارند و با همان باریکه، به هرجایی می‌چسبند)
-بند لاستیکی
-منگنه‌ی کوچک
-ماژیک فسفری
-گیره‌ی کاغذ
-قیچی
-چاقوی ارتشی سوییسی
-جعبه‌ی کمک‌های اولیه و مسکن
-بست پلاستیکی
-کارت ویزیت
-کفش‌های راحتی تهیه کنید

فراموش نکنید که برگزاری نمایشگاهی خوب، می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. ممکن است با افرادی آشنا شوید که بیرون از نمایشگاه، هرگز فرصت آشنایی‌شان را پیدا نمی‌کردید.

⇐ به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید(لطفاً ♥♥)

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *