Exhibition-Stand

نکاتی که در اجاره ویترین و اجاره استند نمایشگاهی باید رعایت کنیم

در گذشته مقالاتی تحت عناوین خرید یا اجاره تجهیزات نمایشگاهی، ۱۰ ایده خلاقانه طراحی غرفه‌های نمایشگاهی،  چگونگی اداره غرفه پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی و چند روش موثر برای کاهش هزینه های شرکت در نمایشگاه ارائه شد. در ادامه به بررسی مزایا و نکات اجاره استند و اجاره ویترین می‌پردازیم:

ظاهر استند و ویترین نمایشگاهی شما بی‌نهایت حائز اهمیت است. مردم به محض آنکه در مقابل استند شما قرار می‌گیرند در خصوص شما نظریه‌پردازی می‌کنند. از همین رو هنگام اجاره ملزومات نمایشگاهی خصوصاً اجاره استند و اجاره ویترین، در نظر گرفتن برخی نکات ضروری است.

۸ نکته در خصوص طراحی استند و ویترین نمایشگاهی

۱) به لحاظ بصری آن را دیدنی کنید

بایدها :

از رنگ استفاده کنید. چنانچه برند شما از یک تم رنگی برخوردار است، آن را بکار ببرید. این کار به یادآوری شما در ذهن مردم کمک شایانی می‌کند.
از عکس استفاده کنید. انسان‌ها موجوداتی به شدت بصری هستند.
از فضا استفاده کنید. چنانچه دیوار بزرگی در اختیار دارید، پوستر بزرگی روی آن نصب کنید.
از یک شعار جذاب استفاده کنید. یک شعار قوی توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. عبارتی کوتاه و راحت را انتخاب کنید که حاوی محصولات و خدمات شما باشد.

نبایدها:

سعی نکنید به یکباره افراد را با جزئیات زیاد بمباران کنید. مردم تمایلی به خواندن متون طولانی ندارند.

۲) از فضا استفاده کنید

استند را تمیز و جمع و جور نگه دارید:
سعی کنید استند را بیش از حد پر نکنید، گفتگوهای تبلیغاتی مهم در خصوص اهمیت “فضای سفید” را پرینیت بگیرید و این موضوع را هنگام طراحی فیزیکی یک استند نیز در نظر داشته باشید.
بی‌نظمی، ویترین و استند را نابسامان و ناخوشایند نشان می‌دهد.
از ارتفاعات استفاده کنید:
با برگزارکنندگان نمایشگاه در خصوص امکان استفاده از ارتفاعات صحبت کنید. استفاده از ارتفاعات شیوه‌ای خوبی برای ایجاد یک نمایشگر تأثیرگذار بدون نیاز به انباشتن بیش از حد استند می‌باشد.
کفپوش‌تان چیست؟
تمامی نمایشگاه‌ها از یک کفپوش عمومی برخوردارند با این حال چنانچه بخواهید نمایشگاه‌تان از باقی نمایشگاه‌ها برتر باشد، می‌توانید کفپوش مخصوص خود را بالاتر از بقیه قرار دهید. این کار تصور یک فضای جداگانه‌ای را القا می‌کند که تماماً متعلق به شما است.
در مورد طرح کفپوش خود بیاندیشید: قصد دارید زمانی که بازدیدکنندگان کنار ویترین شما هستند چه چیزی ببینند؟ فضای خود را طبق آن طراحی کنید. ایده‌ی‌ خوبی است که فضای جلسات را پشت استند برگزار کنید، تا بازدیدکنندگان از شلوغی دور شده و به سوی غرفه‌ی شما هدایت شوند.

۳) با بازدیدکنندگان همکاری متقابل داشته باشید

چگونه غرفه‌تان مورد توجه عموم قرار گیرد؟ حواس افراد را درگیر کنید، مردم دوست دارند چیزی را لمس کرده، چیزی را تست کرده و یا کاری انجام دهند. به عنوان مثال صدا راه بسیار فوق‌ العاده‌ای برای جذب بازدیدکنندگان کنجکاو است.
خلاقیت به خرج دهید: برای شرکت‌هایی که لوازم آرایشی می‌فروشند ارائه‌ی لوازم آرایشی کار آسانی است و اما چنانچه فیلتر هوا تولید کنید آن وقت چه؟ تبلیغ فیلتر هوا کار دشواری است و باید خلاقیت به خرج دهید.

۴) استند و ویترین خود را نورپردازی کنید

پس از اجاره استند و یا اجاره ویترین باید به نورپردازی آن فکر کنید. نورپردازی صرفاً یک کار لوکس نیست. در مرحله‌ی نخست نورپردازی نمای استند را برای بازدیدکنندگان واضح ساخته اما در مراحل بعدی فضا و وضعیتی را بوجود می‌آورد که شما را از سایر غرفه‌داران نمایشگاه متمایز می‌سازد.

۵) انبارداری حائز اهمیت است

به جز اجاره ملزومات نمایشگاهی برای برگزاری یک نمایشگاه نکات قابل اهمیتی وجود دارد که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند. یکی از این نکات برخورداری از انبار است. استند و ویترینی که فاقد انبار باشد منجر به هرج و مرج می‌شود. جزوات پراکنده شده، سمپل‌ها و اطلاعات به سختی در دسترس بوده و بطری‌های نوشیدنی غرفه‌داران روی هر سطحی پخش شده‌اند. اطمینان پیدا کنید که حداقل یک فضای کوچک برای انبار اختصاص بدهید که از چشم عموم دور باشد.

۶) کارکنان نیز در غرفه حضور بیابند

کارکنانی که در غرفه حضور پیدا می‌کنند نیز به اندازه پوسترهای شما تاثیرگذارند. اطمینان بیابید که آنها برای حضور در نمایشگاه آماده‌اند و مهم‌ترین ابزار خود یعنی لبخند را بر لب دارند.

۷) غرفه‌ی خود را دائم به روز کنید

برپایی یک استند و ویترین موفق مستلزم پول، زمان و تلاش است. بواسطه‌ی به روزرسانی مداوم طراحی استند و امکان استفاده مجدد آن در نمایشگاه‌های بعدی اطمینان بدهید که طراحی استند فوق یک موفقیت تصادفی نبوده است.

۸) از یک متخصص مشاوره بگیرید

چنانچه نمایشگاه نقطه قوت شما نیست، استخدام یک کارشناس را در نظر بگیرید. گرفتن چند مشاوره‌ی کوچک از یک متخصص سبک شناسی کمک شایانی به شما می‌نماید. در حقیقت می‌توانید پیش از اجاره استند و اجاره ویترین برای نمایشگاه خود ابتدا با یک متخصص در ین زمینه مشورت کنید.
برگزاری هر نمایشگاه تجاری مستلزم برآوردن ملزوماتی برای هرچه بهتر دیدن شدن محصولات و خدمات برندها می‌باشد. یکی از برجسته‌ترین موارد هر نمایشگاه اجاره ملزومات نمایشگاهی متنوع از جمله اجاره استند، اجاره ویترین و اجاره مبلمان و غیره است.

⇐ برای دریافت پیشنهادات خاص به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید.

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *