booth_rhs-768x589

چگونگی اداره غرفه پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی

پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی و طراحی فضای داخلی آن، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، چگونگی اداره‌ی غرفه است. مهمترین بخش در اداره‌ی غرفه نحوه‌ی برخورد با بازدیدکنندگان است که بخشی از آن‌ها می‌توانند مشتریان بالقوه‌ی شما باشند. بنابراین نحوه‌ی برخورد با این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی می‌کنیم به این موضوعات بپردازیم.

اولین کار برای انتخاب برخورد مناسب با بازدیدکنندگان این است که بدانیم مخاطبان ما چه کسانی هستند. این مخاطبان به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

  • علاقه‌مند (باید توجه ویژه‌ای به این گروه داشت)
  • بی‌علاقه (امکان جلب توجه آنان بسیار پایین است)
  • حد وسط (می‌توان با شیوه‌ی برخورد صحیح آنان را به مشتریان علاقه‌مند تبدیل کرد)

اما این سه دسته از مشتریان چه کسانی را شامل می‌شوند؟ این افراد می‌توانند در یکی از چند موردی که در پایین ذکر می‌کنیم قرار گیرند:

  • کارمندان شرکت‌ها یا سازمان‌های مختلف (که از طرف سازمان یا شرکت مربوطه برای این کار در نظر شده‌اند)
  • افرادی که استفاده‌کنندگان کالای شما هستند از قبیل کارگران که کارهای فنی انجام می‌دهند (این افراد با دستگاه‌ها ساخت شرکت شما کار می‌کنند بنابراین یا سوالاتی در ارتباط با کار با آن‌ها دارند یا می‌خواهند در مورد محصولات جدیدتر اطلاعاتی بدست آورند)
  • مدیران شرکت‌ها (که به بررسی محصولات جدید می‌پردازند و در صدد خرید دستگاه‌ها یا محصولات جدید برای کسب و کارشان هستند)
  • کارشناسان شرکت‌های رقیب
  • خبرنگاراناجاره تجهیزات نمایشگاهی- اجاره وسایل نمایشگاهی

حال که به دسته بندی افرادی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند پرداختیم، باید در نظر بگیریم که چه کسانی را برای برخورد با این افراد به عنوان غرفه‌دار قرار دهیم. زیرا یکی از مهمترین عوامل در رسیدن به موفقیت هستند. در لیست زیر به افرادی که در غرفه‌ها حضور دارند اشاره خواهیم کرد:

  • مسئول غرفه (که کار هماهنگی تمام اتفاقات درون غرفه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی را به عهده دارد)
  • نماینده‌ی شرکت (عضو بخش مدیریت شرکت که معمولا برای جلسات مهم باید در نمایشگاه حضور داشته باشد)
  • کارکنان فنی
  • مسئول فروش (که کارهای مرتبط با فروش، ارسال و عقد قرار داد را انجام می‌دهد)
  • کارشناس صادرات
  • کارشناس روابط عمومی
  • کارشناس مطبوعاتی
  • خدمه

برای داشتن بیشترین تاثیر، کارکنان غرفه چه توانمندی‌هایی باید داشته باشند؟ در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • تسلط کافی به زبان انگلیسی و آشنایی با زبان کشور میزبان
  • روابط عومی قوی و برخورد مناسب با بازدیدکنندگان
  • وضع ظاهری مناسب
  • چهره‌ای مناسب برای جلب مشتریان و یاجاد اعتماد در آنان
  • توانا به حضور در نمایشگاه، حداقل ۱۲ ساعت در طول روز و تحمل کار طاقت فرسا

در کنار وظایف کارکنان غرفه ( از جمله اجاره تجهیزات نمایشگاهی)، مدیر غرفه نیز وظایف مخصوص به خود را خواهد داشت:(از آنجایی‌که تجهیزات نمایشگاهی اکثرا به‌صورت اجاره‌ای است افراد موجود در غرفه باید توانایی نگهداری از آن‌ها را داشته باشند.)

  • تعیین وظیفه‌ای جداگانه‌ای برای تک تک کارکنان غرفه
  • تهیه‌ی اطلاعات کافی و اخبار مرتبط با فعالیت‌های غرفه و ارایه‌ی آن‌ها به مدیر مربوطه
  • پیگیری روند مربوط به امور برگزاری نمایشگاه
  • برگزاری جلسه با کارکنان غرفه و واگذاری مسئولیت به هر کدام از آن‌ها

در آخرین مورد ذکر شده یکی از مهمترین موارد در کسب موفقیت در حین برگزاری نمایشگاه است. این اتفاق باید در غالب جلسات توجیهی و آموزشی صورت گیرد. نکات زیر باید در جلسات توجیهی برای تمام کارکنان غرفه ذکر شود:

  • اطلاعات کافی در ارتباط با کالا و نحوه‌ی استفاده داشته باشند
  • با اصطلاحات بازرگانی آشنایی کامل داشته باشند
  • در ارائه‌ی اطلاعات به بازدیکنندگان از هر طیفی که باشند اعم از خبرنگاران،کارشناسان و مدیران دقت لازم را به‌خرج دهند
  • از محل‌های عمومی و نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از تجهیزات نمایشگاهی را مطلع باشند
  • نظم غرفه را به‌هنگام برگزاری نمایشگاه رعایت کنند و به تجهیزات نمایشگاهی آسیبی نرسانند
  • حداکثر در محدوده اسپیس در نظر گرفته شده برای نمایشگاه حضور داشته باشند و از آن محل دورتر نروند
  • با نحوه‌ی برخورد و شروع یک مکالمه‌ی موثر با مشتریان آشنایی کامل داشته باشند

و اما پس از شروع نمایشگاه، نحوه‌ی برخورد با بازدیدکنندگان بسیار مهم است. برای رسیدن به هدف مطلوب نکات زیر را رعایت فرمایید:

اجاره تجهیزات نمایشگاهی

  • در نخستین مرحله باید بازدیدکنندگان را به مکث در برابر غرفه تشویق کرد
  • در اولین مرحله باید در چهره حالت و وضعیت حرکت شما حالت خوشامدگویی را احساس کنند
  • با به اندازه‌ای اعتماد به‌نفس داشته باشید که آن‌ها احساس نکنند که این کار، شغل شما نیست
  • تحت هیچ شرایطی نباید با همکارانتان به دور یکدیگر جمع شوید و با یکدیگر شروع به صحبت کنید زیرا در این شرایط اگر یکی از بازدیدکنندگان به شما رجوع کنند، وارد غرفه نخواهند و آنجا را ترک خواهند کرد
  • تحت هیچ شرایطی چهره‌ی عبوس به خود نگیرید

برای شروع صحبت می‌تونید با این جملات پرسشی شروع کنید:

  • آیا تا کنون از محصولات ماخرید کرده‌اید؟
  • آیا با فعالیت‌های ما آشنا هستید؟

سعی کنید بازدیدکنندگان را مجبور به صحبت کردن کنید
در کنار اجاره تجهیزات نمایشگاهی و استفاده‌ی درست از اسپیس نمایشگاه، موارد ذکر شده نیز باید رعایت شوند تا بهتر نتیجه پس از در حین برگزرای و پس از آن حاصل شود.

بعد از برگزاری نمایشگاه چه کارهایی باید انجام داد؟ برخی تصور می‌کنند با پایان یافتن نمایشگاه، فعالیت اصلی آن‌ها به پایان رسیده است. در صورتی‌که قسمت مهم و پایانی در گرفتن نتیجه در همین مرحله است. در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

  • بخش برگزاری نمایشگاه در حین بازدید بازدیدکنندگان فرم‌هایی را درد اختیارشان قرار می‌دهد که از این طریق اطلاعات با ارزشی را بدست آورده که در پایان نمایشگاه می‌توان به تحلیل اطلاعات بدست آمده پرداخت. با تحلیل این اطلاعات می‌توان به این نتیجه رسید که چه تعداد و چه افرادی از بازدیدکنندگان از غرفه بازدید کرده‌اند.
  • نگهداری مناسب از وسایل برای انجام مجدد اجاره تجهیزات نمایشگاهی
  • برقراری ارتباط مجدد با بازدیدکنندگان نمایشگاه به طرق مختلف
  • ارسال دعوت نامه برای شرکت در نمایشگاه‌های آینده
  • در اختیار گرفتن ایده‌های عملی برای انجام بهتر کار تبلیغات در نمایشگاه‌های بعدی
  • بررسی نقاط ضعف و قوت برای برطرف‌کردن ایرادات و تاکید بر نقاط قوت

⇐ به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید(لطفاً ♥♥)

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *