how-to-make-a-booth-3

۱۰ ایده خلاقانه طراحی غرفه‌های نمایشگاهی!

ممکن است در سالن‌های نمایشگاهی قصد برپا نمودن یک غرفه‌ی فروشگاهی داشته باشید اما در رابطه با طراحی‌های غرفه‌ سازی، ایده‌های خلاقانه و چگونه منحصر به فرد ساختن غرفه‌ی خود اطلاعاتی در اختیار نداشته باشید. در برخی غرفه‌ها مشاهده که مسئولان آن غرفه با در نظر گرفتن به اصول طراحی غرفه‌ و با به‌کارگیری استاندارد‌های طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی توانسته‌اند سیل عظیمی از جمعیت را به سمت غرفه‌ی خود جذب نمایند، اما غرفه‌های دیگر که اطلاعاتی از اصول غرفه سازی در اختیار ندارند علی‌رغم هزینه‌های بسیار زیاد خود نمی‌توانند در پایان نمایشگاه نتایج مطلوب خود را کسب نمایند.

در این مقاله در رابطه با ۱۰ ایده خلاقانه طراحی غرفه‌های نمایشگاهی که به صاحبان بیزنس در نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا در اداره‌ی غرفه‌ی خود موفق باشند، توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود و هر یک از ایده‌ها را به صورت تخصصی بررسی خواهیم کرد تا مسئولین غرفه‌های ۲ بعدی بتوانند با بکارگیری این موارد محصولات و یا خدمات خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذارند و موفقیت مطلوبی را بدست آورند.

غرفه نمایشگاهی -- اجاره یاب

تهیه بنر تبلیغاتی واضح، چشمگیر و ساده

ابتدا قبل از اقدام به طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی می‌بایست یک بنر تبلیغاتی در فضای غرفه خود طراحی و تهیه نمایید که بر روی آن نام برند تجاری مورد نظر شما و محصولات شما درج شده باشد. توجه داشته باشید که این بنر می‌بایست ساده باشد چرا که مخاطبان و مراجعه کنندگان می‌بایست در مدت زمانی کوتاه بتوانند آن بنر را خوانده و به ذهن بسپارند. در صورتی که برخی افراد تصور می‌نمایند که هرچه بنر‌های بزرگتر و شامل اصلاعات و متون بیشتری را تهیه نمایند، تاثیر بیشتری بر روی بازدیدکنندگان خوهاد گذاشت در صورتی که دقیقا خلاف این موضوع می‌تواند موجب جلب توجه مخاطبان شود. در انتخاب متون این بنرها دقت لازم را به همراه داشته باشید، کلمات را صادقانه بیان نماید و از بزرگنمایی بی‌دلیل بپرهیزید.

یک مورد اساسی را در ذهن بازدیدکنندگان حک نمایید

یکی از عوامل اساسی و اصول کاربردی غرفه سازی و طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی را می‌تواند صرف وقت و هزینه بر روی تنها یک مورد خاص نام برد، که این امر موجب میشود تا بازدیدکنندگان آن مورد خاص را در ذهن ثبت نموده و با یادآوری آن مورد خاص نا خودآگاه به محصولات و خدمات شما جذب میشوند.

موارد مورد توجه را بر روی دیوار پشتی نمایش دهید

تصاویر پس زمینه که در دیوار پشتی یک غرفه به نمایش در آمده است می‌تواند یکی از عواملی باشد که بازدیدکنندگان می‌توانند آن‌را به خاطر بسپارند. این امر باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان با بخاطر سپردن آن موارد بتوانند برند شما را نیز به خاطر بسپارند. هرچه غرفه بزرگتر باشد ممکن است این دیوار نیاز به طراحی بیشتر و بهتری داشته باشد.

از مواردگرافیکی و دیجیتالی استفاده نمایید

بسیاری از غرفه‌ها برای نمایش هرچه بهترو تاثیرگذارتر تبلیغات، محصولات و خدمات خود از انواع تبلیغات در قالب بنر، تراکت‌های تبلیغاتی و غیره استفاده می‌نمایند. اما در عصر کنونی استفاده از تبلیغات دیجیتال و گرافیکی می‌تواند بهتر و تاثیر گذارتر باشد. تبلیغات دیجیتال از قبیل؛ ویدیو های تبلیغاتی، طراحی تصاویر تبلیغاتی و نمایش آنها در تلوزیون‌های شهری، طراحی نرم‌افزار‌ها برای تلفن‌‌های هوشمند و غیره می‌باشند.

غرفه نمایشگاهی -- اجاره یاب

غرفه انبار نیست

بسیاری از مسئولان و طراحان غرفه علاوه بر محصولات ضروری و سمپل، محصولات کالا‌های قابل ارائه خود را در فضای خالی غرفه‌ها انبار می‌نمایند که این امر میتواند از زیبایی و طراحی منحصر به فرد غرفه بکاهد و مئجب اعمال تاثیر منی بر روی بازدیدکنندگان شود. شما می‌توانید با تنها نمایش کالا های سمپل و قابل ارائه در غرفه‌ی خود فضای بیشتری را برای اعمال تبلیغات خود در اختبار داشته باشید.

از تصاویر کم، اما چشمگیر استفاده نمایید

اصول غرفه سازی و طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی به استفاده از تصویر و پوسترهای گیرا و چشم‌گیر بسیار تاکید دارد. برخی مسئولان غرفه های نمایشگاهی بر این باورند که استفاده از تصاویر بسیار در فضای غرفه می‌تواند امری مفید و مثبت باشد در صورتی که تعداد تصاویر اندک اما باکیفیت و مفهوم عمیق و چشم‌گیر می‌تواند موثرتر از دیگر موارد ظاهر شود.

تصویر شماره ۳

از تعداد رنگ‌های محدودی استفاده نمایید

برای ایجاد یک پیام، یک پوستر، یک بنر تبلیغاتی و غیره می‌بایست از رنگ‌های محدودی استفاده نمایید. برخی تصور می‌کنند که اگر از رنگ‌های متنوع و شاد استفاده نمایند می‌توانند نظر مخاطبان را جلب نموده و پیام خود را به آنها رسانده و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی نمایند.

در صورتی که آنها تنها نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان را جلب می‌نمایند، اما مخاطبان پیام آنها را به خاطر نخواهند سپرد و هدف اصلی به آنها توجیه نخواهد شد. استفاده از رنگ های محدود می‌تواند از شلوغی و پراکندگی ذهن جلوگیری نموده و به صورت ساده پیام و مطالب مورد نظر به مخاطبان منتقل میشود.

فضای خالی در غرفه در نظر بگیرید

در استاندارد‌های غرفه سازی و طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی، در نظر گرفتن فضای خالی از اساسی‌ترین عوامل طراحی داخلی یک غرفه بیان شده است. نکته قابل توجه به فضای خالی در غرفه را باید ۴۰% در نظر گرفت و این میزان فضا را رعایت نمود.

از بنر‌های تبلیغاتی با ارتفاع استفاده نمایید

استفاده از بنرها، تابلو‌ها و تلوزین‌ها نمایش‌ دهنده‌ی تبلیغات و غیره به گونه‌ای که در ارتفاع مناسبی قرار گرفته باشند و بتوانند از تمام نقاط نمایشگاه مخاطبان و بازدیدکنندگان را به سمت شما هدایت نمایند.

متون تبلیغاتی خود را مناسب انتخاب نمایید

در انتخاب متون تبلیغتی خود می‌بایست نهایت دقت را بکار ببرید. برای مثال استفاده از چند فونت در یک نوشته و یا استفاده از اندازه‌های مختلف در یک نوشته، می‌توانند تاثیرات منفی را به همراه داشته باشد.

⇐ به کانال تلگرام اجاره یاب بپیوندید(لطفاً ♥♥)

نویسنده مطلب: اجاره یاب

"اجاره یاب" سامانه جامع اجاره کالا و خدمات - http://ejarehyab.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *